domů
registrační pokladny

 

Musíme se registračních pokladen bát

Výklad Zákona o registračních pokladnách dle Ministerstva financí

Na koho se vztahuje zákon o registračních pokladnách

Kdy zákon vstupuje v platnost

Povinnosti pro subjekty, kterých se týká Zákon o registračních pokladnách

Co musí splňovat registrační pokladny podle Zákon o registračních pokladnách

Výjimky, kdy nedochází k povinnosti Sevidovat platby prostřednictvím pokladny

Vymezení pojmu "maloobchod"

Registrace pokladny

Co je to fiskální zařízení

 




 











 

Registrační pokladny

Informační materiál k zákonu č. 215/2005 Sb., o registračních pokladnách a o změně některých zákonů (zákon o registračních pokladnách) pro servisní střediska.

 

Zákon č. 215/2005 Sb., o registračních pokladnách a o změně některých zákonů (zákon o registračních pokladnách), nabyl účinnosti dnem 1. července 2005 a zavádí povinnost evidovat na registračních pokladnách s fiskální pamětí platby v hotovosti prováděné v rámci maloobchodního prodeje a hostinské činnosti na základě živnostenského oprávnění, také upravuje další povinnosti související s evidencí plateb, a to pro účely správného a úplného zjištění a stanovení daňových povinností při výkonu správy daní.

     

Servisním střediskem se rozumí podle zákona č. 215/2005 Sb., o registračních pokladnách a o změně některých zákonů (zákon o registračních pokladnách) fyzická nebo právnická osoba, která provádí údržbu, opravy a kontroly funkce elektronických zařízení na základě živnostenského oprávnění. Tato osoba je oprávněna provádět servis pokladen, jen pokud splňuje další podmínky stanovené zákonem o registračních pokladnách, na jejichž základě byla Ministerstvem financí osvědčena její autorizace.

     

Od 1. července 2005 mohou fyzické nebo právnické osoby, které chtějí na českém trhu provádět servis registračních pokladen, kterým bylo vydáno Ministerstvem financí rozhodnutí o udělení certifikace typu pokladny, podat Ministerstvu financí písemný úplný návrh na udělení osvědčení autorizace servisního střediska. Na základě tohoto úplného návrhu podaného do 31. 10. 2005 Ministerstvo financí rozhodne o udělení osvědčení autorizaci servisního střediska nejpozději do 1. 1. 2006. Pokud tento úplný návrh fyzická nebo právnická osoba podá po dni 1. 11. 2005, rozhodne Ministerstvo financí o autorizaci nejpozději do 3 měsíců od podání tohoto úplného návrhu.

     

Ministerstvo financí udělí osvědčení o autorizaci servisního střediska jen tehdy, pokud servisní středisko v podaném úplném návrhu přesně označí navrhovatele a současně doloží následující seznam dokladů :

 

živnostenské oprávnění pro výrobu, instalaci a opravy elektronických zařízení;
seznam odborně způsobilých, bezúhonných a přezkoušených servisních techniků, jimiž bude servis zajišťovat;
smlouvu o poskytování servisu, uzavřenou s výrobcem nebo dovozcem na certifikované typy pokladen;
doklad o proškolení a prozkoušení servisních techniků výrobcem nebo dovozcem certifikovaných typů pokladen podle ustanovení § 5 odst. 4 zákona o registračních pokladnách.
Servisní středisko je oprávněno provádět servis pokladen pouze prostřednictvím bezúhonných servisních techniků. Bezúhonnost se prokazuje výpisem z evidence Rejstříku trestů, který nesmí být v den podání starší 3 měsíců. Také je nutné doložit doklad o proškolení servisních techniků střediska, který obsahuje jmenný seznam konkrétních servisních techniků dané právnické či fyzické osoby, kteří jsou odborně způsobilí, bezúhonní a byli přezkoušeni výrobcem nebo dovozcem certifikovaného typu pokladny.

 

Kontaktním místem pro podání návrhu pro osvědčení autorizace servisního střediska je následující adresa Ministerstva financí:

 

MINISTERSTVO FINANCÍ
Ústřední finanční a daňové ředitelství
Lazarská 7,
118 10   Praha 1

Autorizace servisního střediska nepřechází na jeho právní nástupce.

 

Ministerstvo financí zveřejní oznámení o autorizaci servisního střediska způsobem umožňujícím dálkový přístup a ve Finančním zpravodaji.

 

 

 

 

Copyright ©2007 Petr Junek




Reklama

Torrenty za HUbičKU